Fondsenwerving

Wat is fondsenwerving?

Fondsenwerving is een vak apart. En dat vak beheersen wij. Met onze jarenlange ervaring in de wereld van de goede doelen, weten we waar we het over hebben. En dan hebben we het over fondsenwerving offline, met bijvoorbeeld een steengoede mailing naar prospects of juist de meest trouwe donateurs, gevolgd door een telemarketingcampagne.

fondsenwerving

 

We houden ons daarbij intensief bezig met je database, we adviseren je over de beste doelgroepsegmentatie bij deze vorm van fondsenwerving.

Maar ook over fondsenwerving online, we maken de beste e-mailings, banners, social media campagnes of zelfs hele (campagne)websites.

We zijn zeer goed bekend met de christelijke fondsenwerving, maar we zetten onze ervaring ook regelmatig in om seculiere goede doelen verder te helpen.

 

Maar hoe doen we dat precies?

  1. We beginnen bij het begin: we gaan in gesprek. Wat is je doel? Wat is je missie? Hoe wil jij de wereld beter maken? Wie is je doelgroep en waar bevindt die zich volgens jou? Welk beeld heb jij bij de fondsenwerving? Tijdens dit gesprek verzamelen we informatie en we geven je alvast wat tips en ideeën voor je fondsenwerving om over na te denken.
  2. We maken een plan en presenteren het idee. Afhankelijk van het project tuigen we een projectteam op, die met jouw campagne aan de slag gaat. We brainstormen, laten proefballonnetjes op, schieten ze weer af voor ze jou bereiken en komen tenslotte met een concept waar je meteen van in de wolken bent. Natuurlijk verwerken we de opmerkingen die je hebt, zodat we allemaal heel tevreden zijn met het idee. En niet onbelangrijk: we zijn heel transparant over de verwachte kosten.
  3. We gaan met z’n allen aan de slag. Afhankelijk van de afspraken verdelen we de taken. Wij ontzorgen je graag helemaal, maar het hoeft niet. We verzorgen het ontwerp, kunnen fondsenwervende teksten schrijven en werken alles voor je uit. Fondsenwervende mailings begeleiden we van begin tot eind. Dus vanaf het eerste idee tot de mailing op de deurmat van je (potentiële) donateur ligt. Door de steengoede envelop en enveloptekst activeren we de ontvanger om de mailing te openen en te lezen. Ook bij online concepten nemen we je alles uit handen. We ontwerpen, we laten bouwen en begeleiden dit hele proces.
  4. We delen de resultaten. In het geval van een (gedeeltelijk) online fondsenwervende campagne kunnen we een goede rapportage geven van de resultaten. We kunnen precies zien hoeveel kliks, likes en views de campagne heeft opgeleverd. Bij offline campagnes kunnen we, aan de hand van jouw donateursdatabase en de giften, een goede analyse uitvoeren van de resultaten.

Denk je nu: allemaal leuk, maar wat is volgens Deelstra & de Jong nu eigenlijk de betekenis van fondsenwerving? Hebben we het wel over hetzelfde? Fondsenwerving is alles wat goede doelen of andere organisaties zonder winstoogmerk doen om aan hun financiële middelen te komen.

Uitingen fondsenwerving

We richten ons bij fondsenwerving op particulieren, maar ook op scholen en kerken. De papieren mailing met acceptgiro is een traditionele uiting van fondsenwerving, maar je kunt ook denken aan een speciale campagnewebsite met een sponsorelement, een algemene ‘corporate’ website, een app, een social media campagne of een banner- en/of advertentiecampagne. Naast al deze uitingen geven we ook vaak advies voor de presentatie op beurzen. Menig stand op bijvoorbeeld de Wegwijsbeurs is door ons ingericht.

Wil je met ons kennismaken en doorpraten over wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel Bert of laat een berichtje achter!