Skip to main content

WEBSITE
FOTOGRAFIE
TEKST
FOLDERS
FACEBOOK

WEBSITE  FOTOGRAFIE  TEKST  FOLDERS  FACEBOOK

Kakelverse uitstraling voor heerlijk initiatief

Beleef het en Eet het!

“Ik wil kinderen en volwassenen vertellen waar hun eten vandaan komt: van het land. Maar hoe kan ik de uitstraling van mijn initiatief verbeteren, zodat we professioneel overkomen en meer mensen trekken?” Boer Martin van Beleef het en Eet het had een duidelijke vraag.

Nieuwe stijl

We gingen met hem in gesprek (en rooiden en passant ook nog wat aardappelen en uien). We maakten een huisstijl, die past bij zijn bedrijf én bij de hoofddoelgroep, kinderen. Daarna ontwierpen en bouwden we een eenvoudige website. Daar vinden potentiële bezoekers alle benodigde informatie en krijgen ze zin om naar Beleef het en Eet het te gaan. Voor de VVV’s in de buurt maakten we een handzame folder en we zorgden dat boer Martin er netjes bijloopt in een bijpassend T-shirt én een visitekaartje in de huisstijl.

Het resultaat van ons werk? Een professionele uitstraling voor een prachtig initiatief en héél veel smullende mensen!

Meer werk

Positionering

Scholengemeenschap Echnaton in Almere vroeg ons een nieuwe huisstijl te ontwerpen. Leren in beweging: dat typeert deze toffe, sportieve en talentgerichte middelbare school. Vanuit die positionering zijn we begonnen met de nieuwe huisstijl. We hebben een beeldmerk gemaakt met veel beweging en nieuwe frisse kleuren. Naast de nieuwe huisstijl hebben we een wervingscampagne ontwikkeld, promovideo’s, website, social media, banners en nog meer leuke items. Echnaton is blij en wij ook!

Om groep 7 en 8 kinderen echt een goede eerste indruk te geven hebben we een promovideo gemaakt. Leerlingen van Echnaton vertellen maar laten ook zien wat Echnaton te bieden heeft. En wat ze zelf zo leuk vinden. We hebben het in de vorm van een radioprogramma gegoten want op Echnaton kunnen jongeren leren om radio te maken. Een unieke school!

Zelf ook nieuwe positionering?

Weet jij waar je als school onderscheidend in bent? Neem contact op met: bert@deelstraendejong.nl

 

 

Driestar College

Twee jaar lang geen fysieke events voor groep 7, 8 leerlingen en ouders. Dat was een omschakeling, maar het biedt ook mogelijkheden. Voor deze middelbare school in Gouda, Lekkerkerk en Leiden bedachten we een online tour door de school. De tour kon je volgen door aanwijzingen op een poster met qr-codes. Daarmee ging je naar de website met video’s en opdrachten. Enthousiaste leerlingen en docenten gaven een kijkje in de school. Er kon ook een code gekraakt worden met een toffe prijs.

Speciale box

Alle groep 8 leerlingen uit de regio kregen hiervoor een speciale box met daarin de poster en allerlei andere tools om de opdrachten uit te voeren (bijv. een Goudse stroopwafel, een meetlint, een festivalarmbandje). Op de dag dat de tour online ging, zaten ook docenten online klaar om over verschillende onderwerpen door te praten. Het waren geslaagde online Open Dagen met veel enthousiaste reacties, inzendingen en duizenden bezoekers. Aan de bezoekersaantallen op de website te zien, scoorde deze online aanpak vele malen beter dan een fysieke Open Dag. Ook meer groep 7 leerlingen keken mee.

Zelf ook leerlingwerving?

Wil je je leerlingwerving ook een impuls geven? Neem contact op met: simone@deelstraendejong.nl