Skip to main content

ONLINE
CONCEPT
FOTOGRAFIE
TEKST

ONLINE  CONCEPT  FOTOGRAFIE  TEKST

Activatie campagne kerken voor HGJB

‘Hoe betrekken we de kerkelijke achterban bij het 2-jarige diaconaal project in Costa Rica?’ en ‘Hoe laten we zien welke nood er achter dit vakantieland schuil gaat?’

Aan de hand van deze twee vragen ontwikkelden we de campagne ‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’. Deze campagne laat mensen verder kijken dan de vakantiebeelden die we kennen, het laat het echte Costa Rica zien.

De eerste fase van de campagne bestond uit verschillende campagne-elementen, zoals een doe-boekje, spaarkaart en poster. De achterban werd gevraagd zich aan te melden als deelnemende kerk aan het diaconale project.  Dit gebeurde via de bestaande communicatie kanalen van de HGJB en een speciaal ontwikkelde wervingsbox met telefonische opvolging.

Na hun aanmelding ontvangen deelnemende kerken vervolgens verschillende off- en online materialen om met hun jeugdgroepen leuke acties te bedenken om geld in te zamelen voor de projecten in Costa Rica. Ook heeft elke kerk een persoonlijke online donatiepagina, waaronder alle initiatieven van de kerken worden aangemeld. Elk initiatief met bijbehorende giftvraag kan door de jeugdgroep eenvoudig online worden gedeeld in hun omgeving via hun eigen socials. De online giften die vervolgens binnenkomen worden per initiatief automatisch bijhouden in een dashboard. Hiermee heeft de jeugdgroep, de kerk en HGJB realtime inzicht hoeveel giften per initiatief en in het totaal zijn gegeven.

Benieuwd wat we voor je kunnen doen?

Neem contact met ons op.

Edwin Grootendorst 
Strategisch Marketeer / Fondsenwerver

Mail Edwin

Meer werk