Skip to main content

Per juni 2023 stopt de papieren acceptgiro. Ben jij er als goede doelenorganisatie al op voorbereid? Deze whitepaper helpt je op weg!

  • Veilige en gebruikersvriendelijke alternatieven
  • Praktijkvoorbeelden van goede doelen

Wil jij weten hoe je voor een goede overgang zorgt? Vul dan onderstaand formulier in en ontvang de whitepaper in je mail! Let op, deze mail wordt automatisch verstuurd (dus direct binnen), maar kan helaas wel in je spam belanden.

    Positionering

    Scholengemeenschap Echnaton in Almere vroeg ons een nieuwe huisstijl te ontwerpen. Leren in beweging: dat typeert deze toffe, sportieve en talentgerichte middelbare school. Vanuit die positionering zijn we begonnen met de nieuwe huisstijl. We hebben een beeldmerk gemaakt met veel beweging en nieuwe frisse kleuren. Naast de nieuwe huisstijl hebben we een wervingscampagne ontwikkeld, promovideo’s, website, social media, banners en nog meer leuke items. Echnaton is blij en wij ook!

    Om groep 7 en 8 kinderen echt een goede eerste indruk te geven hebben we een promovideo gemaakt. Leerlingen van Echnaton vertellen maar laten ook zien wat Echnaton te bieden heeft. En wat ze zelf zo leuk vinden. We hebben het in de vorm van een radioprogramma gegoten want op Echnaton kunnen jongeren leren om radio te maken. Een unieke school!

    Zelf ook nieuwe positionering?

    Weet jij waar je als school onderscheidend in bent? Neem contact op met: bert@deelstraendejong.nl

     

     

    Driestar College

    Twee jaar lang geen fysieke events voor groep 7, 8 leerlingen en ouders. Dat was een omschakeling, maar het biedt ook mogelijkheden. Voor deze middelbare school in Gouda, Lekkerkerk en Leiden bedachten we een online tour door de school. De tour kon je volgen door aanwijzingen op een poster met qr-codes. Daarmee ging je naar de website met video’s en opdrachten. Enthousiaste leerlingen en docenten gaven een kijkje in de school. Er kon ook een code gekraakt worden met een toffe prijs.

    Speciale box

    Alle groep 8 leerlingen uit de regio kregen hiervoor een speciale box met daarin de poster en allerlei andere tools om de opdrachten uit te voeren (bijv. een Goudse stroopwafel, een meetlint, een festivalarmbandje). Op de dag dat de tour online ging, zaten ook docenten online klaar om over verschillende onderwerpen door te praten. Het waren geslaagde online Open Dagen met veel enthousiaste reacties, inzendingen en duizenden bezoekers. Aan de bezoekersaantallen op de website te zien, scoorde deze online aanpak vele malen beter dan een fysieke Open Dag. Ook meer groep 7 leerlingen keken mee.

    Zelf ook leerlingwerving?

    Wil je je leerlingwerving ook een impuls geven? Neem contact op met: simone@deelstraendejong.nl