WEBSITE
ONLINE CAMPAGNE
HUISSTIJL
CONCEPT
FOTOGRAFIE
TEKST

WEBSITE  ONLINE CAMPAGNE  HUISSTIJL  CONCEPT  FOTOGRAFIE  TEKST

Voel je thuis!

Driestar College

Leerlingen komen niet zomaar aanwaaien. Bij geen enkele school. Ook bij het Driestar College is leerlingwerving een belangrijk onderdeel van het communicatieplan.

Ieder jaar maken we samen met deze middelbare school een leerlingwerfplan. Het doel? Kinderen uit groep 7 en 8 moeten op de Open Dag komen. Samen met hun ouders of met vrienden. Daarna moeten ze zich natuurlijk inschrijven. In het plan beschrijven we welke middelen en acties we inzetten om dit doel te bereiken.

Concept

Met dit plan gaan wij aan de slag. We werken het uit naar een concept, in beeld en tekst. Dit jaar hebben we drie leerlingen uitgelicht, zij staan alle drie voor een locatie van Driestar (Gouda, Leiden en Lekkerkerk). De doelgroep van de campagne identificeert zich met deze leerlingen. We fotografeerden ze in close-up, ze kijken je recht aan. Ze stralen het duidelijk uit: ‘Wij hebben het hier superleuk op school, kom ook kijken!’.

Bij Driestar waren ze blij met dit concept. We maakten allerlei middelen: folders voor groep 8, posters voor op basisscholen, buitenreclame, advertenties in landelijke en regionale kranten en een complete social media campagne.

 

We proberen
ook de
catering
even uit.
Wegwijs

Op de Open Dag zelf zorgden we ervoor dat de informatie duidelijk en helder was. Bezoekers ontvingen een brochure met plattegronden van de school, zodat ze alle informatie zien. We zorgden voor bewegwijzering en aankleding, om de bezoekers wegwijs te maken. Ze kregen waaierfolder mee met informatie over de school en een goodiebag met gadgets en andere cadeaus. Zelf waren we als mystery guest aanwezig en brachten na de Open Dag verslag uit aan de school met de tips en tops. We letten erop of alles goed verloopt, de uitstraling van personeel en leerlingen, hoe is het onthaal, het licht, komen de materialen goed uit de verf en we proberen natuurlijk ook de catering even uit.

Het resultaat? Het was superdruk op de Open Dag en met de evaluatie kunnen we de volgende Open Dag nog beter maken!

Meer werk