WEBSITE
ONLINE CAMPAGNE
HUISSTIJL
CONCEPT
FOTOGRAFIE
TEKST

WEBSITE  ONLINE CAMPAGNE  HUISSTIJL  CONCEPT  FOTOGRAFIE  TEKST

Kom je ook naar de Open Dag?

Driestar College

Leerlingen komen niet zomaar aanwaaien. Bij geen enkele school. Ook bij het Driestar College is leerlingwerving een belangrijk onderdeel van de externe communicatie.

In het najaar zijn we gestart met een social campagne en een printcampagne. We werkten samen met leerlingen aan een enthousiaste campagne om groep 7 en 8 leerlingen uit te nodigen voor de Open Dag. We maakten onder andere posters, flyers, advertenties en video’s voor Instagram en Facebook.

Werving en box

Dit jaar vroeg de werving om een andere aanpak vanwege de coronamaatregelen. Groep 7 en 8 leerlingen konden niet fysiek op de drie locaties een kijkje nemen. Wel kregen ze een te gekke box waarmee ze een online Driestartour volgden. In die box zat o.a. de poster voor de tour maar ook een stroopwafel voor een wiskunde-opdracht, een festivalbandje en een waaierfolder.

 

Geslaagde
online open
dag met veel
bezoekers!
Online Open Dag

De tour door de school kon je volgen door de qr-codes op de poster te scannen. Daarmee ging je naar de website met video’s en raadsels. Via de website kon je natuurlijk ook zonder poster naar de Open Dag pagina zodat groep 8 ook mee kon kijken. Enthousiaste docenten en leerlingen gaven een kijkje in de school. In alle video’s waren ook cijfers zichtbaar waarmee een code gekraakt kon worden. Met deze code konden de bezoekers een toffe rugtas winnen.

Het resultaat? Het waren geslaagde online Open Dagen met veel enthousiaste reacties, inzendingen en duizenden bezoekers.

Meer werk