McDonalds maakt je dik, Primark laat z’n kleren maken door kinderhandjes en met Tony Chocolony eet je eerlijke chocola. Noem een merk en je hebt er gelijk gedachtes over. Dat is precies het doel van een merk: het maken van een netwerk van associaties in je brein. Dat kan positief of negatief zijn. McDonalds werkt er hard aan om z’n dikmaak-reputatie naar een gezondere te transformeren. Een groene kleur achter de gele ‘M’, salade op het menu. In deze blog geef ik je tips hoe je jouw merk positief in de markt zet.


9 februari 2017 - Renee de Vink

Online privacy. Langzaam maar zeker komen we erachter dat die twee woorden niet bij elkaar horen. Een soort contradictio in terminis, een innerlijke tegenspraak.


18 februari 2016 - Petronel Teeuwissen

Verkoopacties voor het goede doel. Het is van alle tijden. Tot enkele jaren terug gingen actievoerders vooral met pepermunt, stroopwafels, kaarten of bloembollen langs de deur.


5 januari 2016 - Bert de Jong

De tien leukste selfies, de vijf meest gebruikte apps en een top twintig meest gedeelde Facebookposts… krijg jij ook altijd een dubbel gevoel van al die top-zoveels die je langs ziet komen? Je verlekkert je aan de briljante ideeën van anderen, maar blijft altijd met zo’n knagend gevoel zitten: ‘Waarom zijn wij daar niet op gekomen?!’ Het probleem is dat we zo’n top twintig vaak leegeten als een snoeppot. Iedere Facebookpost die je aan het lachen maakt smaakt naar meer, je scrollt verder naar beneden en voor je het weet ben je verzadigd. Maar echt gegeten heb je nog niet. En dat is nou juist wat je nodig hebt: een voedzame maaltijd!


30 november 2015 - Bert de Jong