WEBSITE
FOTOGRAFIE
TEKST
FOLDERS
FACEBOOK
Zichtbaar een rauw randje
Stichting de Ondergrondse Kerk
Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK) kwam bij ons met de vraag of we wilden meedenken over de positionering. Er lag al een basis, maar die moest nog uitgewerkt worden.
De vraag: hoe onderscheidt SDOK zich als organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen?
We zijn in gesprek gegaan. Met de directie, medewerkers, bestuur en achterban van de organisatie. Op verschillende manieren, met diverse werkvormen, kregen we duidelijkheid. We concludeerden dat ze wel wisten wie ze zijn, maar vooral niet wisten hoe ze dat moesten verwoorden. Daar helpen wij natuurlijk graag bij!
Communicatie begint bij de medewerkers en vrijwilligers. We maakten daarom een identiteitspaspoort. Met korte teksten en veel beeld is meteen duidelijk waar SDOK voor staat. Met dit paspoort op zak kan iedereen hetzelfde verhaal vertellen.
De nieuwe huisstijl, die we maakten, past naadloos bij de positionering. De zegekroon en de doornenkroon van het vorige logo bleven behouden, maar kregen een rauw randje. De oranje signaalkleur geeft duidelijk aan dat er gevaar dreigt. Want vervolging brengt lijden met zich mee. De nieuwe stijl voerden we door in alle middelen van SDOK, zoals briefpapier, visitekaartjes en het magazine.