Blog

Welke school is het allerbeste voor mijn schatje?

Chris Luiten

Chris Luiten

18 Mar 2019

Als moeder van een tienerzoon zit ik er middenin: open dagen, informatieavonden en het grote moment: het definitieve schooladvies. Tijd om een keuze maken. Want welke school is nu het allerbeste voor mijn schatje?

Je hebt hem begeleid van de box naar de kinderopvang en opeens zit het al in groep 8. Nog steeds lief, maar ook al behoorlijk zelfstandig. Tikkie eigenwijs, tikkie onzeker, stoer tegen meisjes, nou ja eigenlijk stoer tegen iedereen behalve juf, want juf is nog steeds de enige die de waarheid in pacht heeft. Laat dat duidelijk zijn. Een ventje dat zich razendsnel ontwikkelt, dagelijks z’n musicalliedjes oefent en vooral reikhalzend uitziet naar straks: als een nieuwe school zijn wereld wordt.

Maar welke school zorgt ervoor dat hij zich veilig ontwikkelt en genoeg kennis opdoet voor een glansrijke carrière in de toekomst? En welke school legt onder dit alles ook nog een stevige basis in het ventje: voor een stabiel en kloppend zelfbeeld. Zodat het joch straks, als hij nog groter is, zonder trauma’s en rugzakjes al zijn dromen kan waarmaken.

En dat is dus waarom elke school een communicatiebureau nodig heeft. We willen een school die dromen waarmaakt. Een droom die naadloos aansluit bij ons kind. Stop dat maar in je propositie.

‘Je huiswerk maken, zeg maar’

En dan moet je ook als school echt aan de bak. Je huiswerk maken, zeg maar. Het mooie aan marktwerking is dat je deze kans wel moet pakken om jezelf eens even goed te herzien. Doe je dit niet? Dan ben je weg. Gelukkig biedt jezelf herzien ook altijd nieuwe dromen en perspectief: van welke school droom jij?

Die vraag brengt je terug bij je WHY (ja, die van Sinek): Wat is de bodem onder jouw school? Wat wil je bieden? Voor wie wil je er zijn? En dan gaat het over een authentiek verhaal dat past bij je identiteit en de dagelijkse gang van zaken op jouw school. En recht doet aan je ambities en je wensen voor je leerlingen.

Een verhaal dat niet alleen prachtig past in je nieuwe corporate folder maar ook aansluit bij wat je docenten vertellen tijdens de Open Dag. Dus vergeet niet om intern ook nog even alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Eitje toch? Ooit wel eens een eigenwijze docent gezien?

En dan wordt al snel duidelijk dat jij wel specialist bent in jouw vak maar niet in die van ons. Gelukkig zijn wij er voor je

‘Jouw school maakt dromen waar.’ 

Samen gaan we aan de slag met jouw positionering: welk plek is er in de markt? Hoe kan jij je onderscheiden van andere scholen in de buurt? Wat maakt jouw school uniek? Wat beloof je? En wat kan je waarmaken? Want loze beloftes zijn funest. Samen vertalen we jouw verhaal naar een stevige propositie, pakkende tekst en aantrekkelijk beeld. Hiermee leggen we de basis voor een crossmediale campagne die ouders weer het volste vertrouwen geeft in wat jij kan. Jouw school maakt dromen waar!

En na een geslaagde Open Dag stromen de aanmeldingen binnen. Je hebt het gered. Volgend jaar zijn er weer klassen vol gloednieuwe bruggers. Van harte!

Wil Je Vaker Lezen Over Trends En Nieuws

Schrijf je in en ontvang updates in je inbox

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.