Blog

Efficiënter werken – van voornemen naar doen

Else Schaap

Else Schaap

19 Jan 2017

En, al nagedacht over goede voornemens voor 2017? Of zijn ze in de eerste weken van dit jaar al in de prullenbak beland? Wat mij betreft is een nieuw jaar een goede start om dingen beter te doen. Hieronder dus een paar tips om dit jaar meer uit je werk te halen en efficiënter te werken!

  • Begin op tijd
    Er zijn het hele jaar door genoeg ‘klussen’ waar mensen (te) laat mee beginnen. Een voorbeeld daarvan: het jaarverslag. Zet klussen die veel tijd vragen al vroeg in je agenda. Zo kan je je collega’s op tijd aan het werk zetten en wordt het geen ‘laatste moment werk’.
  • Blijf geïnspireerd!
    Plan tijd in je agenda voor kennisverbetering. Er is zoveel te leren en er zijn enorm veel interessante blogs. Waaronder natuurlijk die van ons.
  • Ken je klant/donateur
    Bel elke week een klant of donateur, gewoon om hem of haar te bedanken. Vraag hoe hij/zij jullie werk ervaart en wat je kan doen om de relatie te verbeteren. Een kleine moeite met een groot resultaat!
  • Werk future proof!
    Op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen is in een snel veranderende wereld soms best lastig. Maar neem hier wel de tijd voor. Elke stap die je (eerder) zet, is winst ten opzichte van je concurrent! Ben je bijvoorbeeld al op de hoogte van de laatste social media trends? Hierover schreven we eerder een blog.

En dan nog één tip om je goede voornemens vol te houden: maak ze zo concreet mogelijk! Wanneer je eindpunt helder is, kan je de weg er naar toe makkelijker uitstippelen. Veel werkplezier het komende jaar. Wij staan met onze adviezen graag voor je klaar!

Wil Je Vaker Lezen Over Trends En Nieuws

Schrijf je in en ontvang updates in je inbox

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.