Veel onderwijsinstellingen lijken zich er (nog) niet druk over te maken: de positionering van hun school. “We zijn toch geen bedrijf?”

Nee, zeker niet. Maar ook als school heb je met ‘klanten’ en ‘prospects’ te maken. En het is niet (meer) vanzelfsprekend dat ouders of leerlingen voor jouw school kiezen.


15 maart 2017 - Bert de Jong

McDonalds maakt je dik, Primark laat z’n kleren maken door kinderhandjes en met Tony Chocolony eet je eerlijke chocola. Noem een merk en je hebt er gelijk gedachtes over. Dat is precies het doel van een merk: het maken van een netwerk van associaties in je brein. Dat kan positief of negatief zijn. McDonalds werkt er hard aan om z’n dikmaak-reputatie naar een gezondere te transformeren. Een groene kleur achter de gele ‘M’, salade op het menu. In deze blog geef ik je tips hoe je jouw merk positief in de markt zet.


9 februari 2017 - Renee de Vink

Online privacy. Langzaam maar zeker komen we erachter dat die twee woorden niet bij elkaar horen. Een soort contradictio in terminis, een innerlijke tegenspraak.


18 februari 2016 - Mieke Duijst

Verkoopacties voor het goede doel. Het is van alle tijden. Tot enkele jaren terug gingen actievoerders vooral met pepermunt, stroopwafels, kaarten of bloembollen langs de deur.


5 januari 2016 - Bert de Jong