Een touw, waarmee je je potentiële klant of donateur over de streep trekt. In je bureaula. Naast je gummetje en de paperclips. Wat zou dat mooi zijn! Maar… Helaas bestaat zo’n wondermiddel niet.

Wat we wel hebben, zijn technieken die je inzet om je klant te verleiden. Dr. Robert Cialdini, een Amerikaanse professor in marketing en psychologie, heeft zeven principes opgesteld die we kunnen gebruiken.


13 februari 2020 - Mieke Duijst

Tikkie, wie kent ‘m niet? Gemakkelijk als je de kosten van een restaurantrekening of een cadeautje met vrienden of familie wilt delen. Maar Tikkie biedt veel meer. En het is geen hype meer. Dit blijvertje heeft zich met recht stevig neergezet als doneeroptie.


6 februari 2020 - Ellen Hartog

Privé ben je vast wel actief op een social media. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram of zelfs allemaal. De cijfers laten zien dat social media een blijvend groeiend kanaal is waar je doelgroep zich bevindt. Maar wat kun je als non-profitorganisatie met deze info?


19 september 2019 - Ellen Hartog

Privacy, ik hecht er veel waarde aan. Het is toch fijn dat de webwinkel waar ik iets bestel, mijn adresgegevens niet zomaar mag doorverkopen.

Wat bedrijven wel of niet met persoonsgegevens mogen doen wordt in Nederland bepaald door de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp). Om in heel Europa dezelfde privacywetgeving te hanteren verandert de Wbp vanaf 25 mei 2018  in de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming).


24 januari 2019 - Else Schaap