Nog maar 1 kamer vrij! Bij de onschuldige bezoeker van booking.com stijgt de hartslag lichtjes, het zweet parelt op het voorhoofd. De gedachte dringt zich op: Stel je voor dat er nu iemand komt die die kamer boekt… dan heb ik geen plek om te slapen. Snel, boeken!


20 februari 2020 - Mieke Duijst

Een touw, waarmee je je potentiële klant of donateur over de streep trekt. In je bureaula. Naast je gummetje en de paperclips. Wat zou dat mooi zijn! Maar… Helaas bestaat zo’n wondermiddel niet.

Wat we wel hebben, zijn technieken die je inzet om je klant te verleiden. Dr. Robert Cialdini, een Amerikaanse professor in marketing en psychologie, heeft zeven principes opgesteld die we kunnen gebruiken.


13 februari 2020 - Mieke Duijst

Tikkie, wie kent ‘m niet? Gemakkelijk als je de kosten van een restaurantrekening of een cadeautje met vrienden of familie wilt delen. Maar Tikkie biedt veel meer. En het is geen hype meer. Dit blijvertje heeft zich met recht stevig neergezet als doneeroptie.


6 februari 2020 - Ellen Hartog

Privé ben je vast wel actief op een social media. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram of zelfs allemaal. De cijfers laten zien dat social media een blijvend groeiend kanaal is waar je doelgroep zich bevindt. Maar wat kun je als non-profitorganisatie met deze info?


19 september 2019 - Ellen Hartog